onliwood
Technika leśna

Hybrydowa ProSilva

Dodano: 27.12.2016

ProSilva Oyj 910EH to hybrydowy harwester, który został zaprezentowany po raz pierwszy na targach FinnMetko we wrześniu 2012 roku.

 

Pierwsza maszyna została przekazana do klienta, Jari Päivärinta już 31 sierpnia 2012 roku.

 

Czemu do tego wracamy? Ponieważ jej premiera niestety przeszła bez echa, a wielu uważa, że pokazany w tym roku Logset 12H GTE Hybrid jest pierwszą maszyną leśną z napędem hybrydowym.

 

Elektryczny harwester od ProSilva wykazuje bardzo dużą redukcję emisji spalin i zużycia paliwa przez zmniejszenie silnika z sześciocylindrowej jednostki o mocy 155 kW, do czterocylindrówki z 60 kW. Wszystko to bez żadnej ?odczuwalnej? zmiany mocy podczas pozyskania.

 

Jest to zasługa tzw. równoległego, hybrydowego układu napędzania maszyny.

 

Silniki elektryczne, wraz z generatorami i kondensatorami wykorzystywane są na pokrycie zapotrzebowania maszyny na moc podczas pracy pod obciążeniem. Zamontowany silnik spalinowy tym samym pracuje łagodnie, w sposób ciągły, bez nadmiernych spadków lub wzrostów obrotów silnika.

 

Układ elektryczny dostarczyła firma Elforest Ab, która posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu pojazdów hybrydowych.

 

ProSilva 910EH jest harwesterem trzebieżowym, średniej wielkości z podwoziem czterokołowym. Na koła ProSilva zaleca się zakładać łańcuchy, które zwiększają możliwości terenowe tego sprzętu. Firma zaleca do swojej konstrukcji głowice Kesli, aczkolwiek istnieje możliwość montażu także osprzętu innych firm.

 

Każdy harwester ProSilva budowany jest od podstaw na życzenie klienta, może być także indywidualnie dostosowywany.

 

 

Obecnie ProSilva eksportuje około 40% swojej produkcji. Najważniejszym rynkiem eksportowym jest Ameryka Łacińska, a na wspomnianym przez nas FinnMetko została podpisana umowa sprzedaży harwesterów do Chile.

 

 

JH

 

 

 

Komentarze (0)
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

© 2014 firmylesne.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: DIFFERENCE