Testy podwozia gąsienicowego w maszynach leśnych
Dodano: 04.01.2017
Szwedzki odpowiednik naszego Instytutu Badawczego Leśnictwa chce przeprowadzić badania nad specjalnym gąsienicowym podwoziem, które miałoby być stosowane w maszynach leśnych różnych marek.
Całe przedsięwzięcie ma na celu porównanie rodzaju podwozi i uszkodzeń gleby powodowane przez nie, a także jego wpływ na wydajność pracy.
Gąsienice także poprawiają komfort jazdy, co zmniejsza ryzyko występowania kontuzji i uszczerbku na zdrowiu operatorów wywoływanych przy przejazdach w trudnym terenie.
Jeśli projekt się powiedzie, nowy typ podwozia z pewnością będzie dobrym uzupełnieniem tradycyjnych.
Jak mówi Tommy Blom ? inicjator i lider projektu, zwykłe gąsienice zakładane na koła są skutecznym rozwiązaniem, ale według Szwedów mimo wszystko powodują zbyt duże uszkodzenia gleby, zwłaszcza na mokrych i miękkich gruntach. Chcemy zebrać producentów maszyn leśnych i zbudować maszynę, która pozwoli pracować jak dotychczas, ale ograniczy uszkodzenia powodowane przez przejazdy harwestera lub forwardera ? komentuje Blom.
Takie rozwiązanie ma również zalety ekonomiczne. Mamy powody, by sądzić, że maszyny na gąsienicach mogą działać znacznie szybciej, niż na maszynach ze standardowym zawieszeniem kołowym. Nasze rozwiązanie w konsekwencji doprowadzi do ograniczenia kosztów transportu drewna z lasu, - mówi Bjorn Lofgren, badacz w szwedzkim Instytucie Badawczym Leśnictwa.
Jako baza prototypowej maszyny posłużył jeden z modeli marki Ponsse oraz Komatsu.
Zostaną one przetestowana na początku ze zwykłym zawieszeniem na torze przeszkód. Następnie w maszynie zostanie zastąpione podwozie kołowe, gąsienicowym.
Faza testowa potrwa przez cały 2017 rok.
Na naszym profilu na FB możecie obejrzeć film z prowadzonych testów:
https://www.facebook.com/firmylesne/videos/1309202779153760/
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.