proml ponsse
Informacje

Mazurska premiera John Deere seria H

Dodano: 09.07.2024

W nowej siedzibie firmy Forex Polska w Olsztynku odbyła się polska premiera maszyn nowej serii H marki John Deere.


O nowych modelach pisaliśmy już tutaj, 6 lipca br. pierwsza maszyna serii H – harwester 1270H pojawił się w Olsztynku na Mazurach. Premierze towarzyszyło uroczyste otwarcie nowej siedziby firmy Forex Polska, dilera marki.

 

Oddział Forexu funkcjonował już od kilku lat w Olsztynku, teraz jednak zdecydowano się na rozbudowę.

W nowej siedzibie są dwa stanowiska serwisowe, a przestrzeń magazynowa na części zamienne powiększyła się o 800 proc.

Budowa nowego oddziału trwała rok. Forex ma również oddział w Mielcu, a główna siedziba firmy znajduje się w Pobiedziskach koło Poznania.

Nowe forwardery i harwestery serii H były testowane ponad trzy lata, w Olsztynku został zaprezentowany prototyp harwestera 1270H.

 

– Wciąż jest on testowany i udoskonalany, seryjna produkcja tych maszyn rozpocznie się w przyszłym roku – mówi Gazecie Leśnej Łukasz Ślężak szef Oddziału w Olsztynku.

 


Do katalogu weszły dwa modele harwesterów: 1270H i 1470H zaprojektowane przy współpracy inżynierów ze studia BMW Design Works.

Maszyny mają nowy AKTYWNY HAMULEC ramy gwarantujący większą stabilność, niezależnie od tego, czy pracuje się na stromych zboczach, czy w terenie płaskim.

Ułatwia to pracę, gdy żuraw jest skierowany na bok i daje operatorowi większą powierzchnię roboczą.

 

Kolejna zmiana – nowy układ hydrauliczny z trzema dedykowanymi pompami zapewnia większą moc i zoptymalizowane zużycie paliwa.


Operatorzy mają teraz do dyspozycji indywidualne, programowalne kluczyki do maszyn, które automatycznie uruchomiają nowy system sterowania TimberMatic H wraz ze spersonalizowanymi ustawieniami komputera. 

Nowością w harwesterach są również całkowicie przeprojektowane żurawie H7 i H9, oferujące większą siłę podnoszenia i obrotu.


W obu modelach harwesterów silnik został obrócony o 180 stopni, zbiorniki oleju hydraulicznego i paliwa oraz pompy umieszczono z przodu silnika, a wentylator znajduje się z tyłu maszyny.

 

Dzięki temu zredukowano poziom hałasu w kabinie. – Wszystkie te zmiany, zdecydowanie poprawiają komfort pracy, wydajność i bezpieczeństwo – podkreśla Łukasz Ślężak.


Z kolei nowe modele forwarderów 2510H i 2010H oferują odpowiednio 25 i 20 ton ŁADOWNOŚCI, stawiając je tym samym w czołówce klasy forwarderów wielkogabarytowych. 

Nowy układ napędowy, z dwoma silnikami hydraulicznymi zapewnia o 25 proc. większą prędkość jazdy. 

Dzięki połączeniu obu tych cech wydajność 2510H jest nawet 25 proc. większa w stosunku do największego obecnie produkowanegomodelu 1910G.


W obu forwarderach zastosowane nowe żurawie o całkowicie przeprojektowanej geometrii. 

Model F10 o zasięgu 10,2 metra ma moment podnoszenia zwiększony o 40 proc. i moment obrotu większy o 22 proc.

Tymczasem model F9 o zasięgu 10,7 metra zyskał o 13 proc. większy moment podnoszenia i o 10 proc. większy moment obrotu w stosunku do najsilniejszego do tej pory żurawia CF8.


Powiększeniu uległa także przestrzeń ładunkowa w obu nowych forwarderach . W zależności od uwarunkowań terenu i rodzaju przewożonego drewna możliwe jest zastosowanie kosza kłonicowego o przekroju 7,5 m², a nawet 8,5 m², w tym także w wersji z hydraulicznie bądź ręcznie rozsuwanymi kłonicami. 

Wszystkie maszyny otrzymały w standardzie system inteligentnej kontroli żurawia IBC.


Dwa harwestery z nowej serii zostały już zamówione przez klientów z Polski.



Komentarze (0)
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

© 2014 firmylesne.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: DIFFERENCE