KOPA KAMIŃSKI

Wskazówki DGLP do przetargów

Dodano: 10.09.2014

29.09.2009
Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych rozesłała do nadleśnictw wskazówki dotyczące przeprowadzania przetargów na usługi leśne na rok 2010.

Przeczytaj te wskazówki.

 

Wskazówki w zakresie udzielania zamówień na usługi leśne

1. Stosować przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz.1058) ? na stronie www.uzp.gov.pl znajduje się tekst ustawy Pzp ujednolicony przez Urząd Zamówień Publicznych oraz na stronie Lasów Państwowych w zakładce Zamówienia publiczne/Pomoc dla jednostek LP (www.lp.gov.pl/zam_publ/pomoclp )


2. W 2009 r. przewidywane są jeszcze dwie nowelizacje ustawy Prawo zamówień publicznych:


? projekt ustawy o zmianie ustawy ? Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych ? w wersji skierowanej do Sejmu w dniu 29 czerwca 2009 r.,

? projekt ustawy o zmianie ustawy ? Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw ? w wersji przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 11 sierpnia 2009 r. (projekty dostępne są na stronie: www.uzp.gov.pl/zagadnienia-merytoryczne/legislacja/projekty-aktow-normatywnych)


3. Podstawowym trybem udzielenia zamówień jest przetarg nieograniczony. Postępowania w trybie z wolnej ręki stosować w sytuacjach awaryjnych lub w celu zapobieżenia skutkom klęsk, nie naruszając zasad uczciwej konkurencji. Korzystanie z trybu z wolnej ręki wymaga uzasadnienia przesłanek zastosowania tego trybu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.


4. Projekt ustawy o zmianie ustawy ? Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw ? skierowanej w dniu 15 lipca 2009 r. na Komitet Rady Ministrów ? wprowadza istotne zmiany, ogranicza możliwość korzystania z trybu zamówienia z wolnej ręki na mocy art. 5 ustawy Pzp przy udzielaniu zamówień na usługi leśne. Projektowane, nowe brzmienie art. 5 ustawy Pzp: Art. 5.1. ?Do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej.

1a. W przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności:


1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków;
2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań;
3) poniesieniem straty w mieniu publicznym;
4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.

1b. W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki."

5. Opis przedmiotu zamówienia
5.1 Przygotowanie postępowania rozpoczynamy od opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 29?31 ustawy, czyli z należytą starannością ?możemy dzielić przedmiot zamówienia na części/pakiety, jedna część to jedno lub kilka leśnictw lub tworzyć pakiety specjalistyczne ? na prace określonego rodzaju np. pozyskania drewna przy użyciu harwesterów, rozdrabnianie pozostałości pozrębowych, nasiębierna zrywka drewna, mechaniczne przygotowanie gleby. Dokonując podziału zamówienia na części należy uwzględnić warunki ekonomiczne i organizacyjne oraz dążyć do wyzwolenia konkurencyjności na rynku usług leśnych. Zaleca się dążenie do realizacji i rozwoju maszynowego pozyskania drewna. Ostateczną decyzję o podziale zamówienia na części/pakiety podejmuje kierownik zamawiającego.

5.2 Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. ? Prawo zamówień publicznych w art. 29?31 reguluje zasady przygotowania opisu przedmiotu zamówienia, nakładając na zamawiającego obowiązek opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń. Należy przy tym uwzględnić wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.

5.3 Zamawiający, do opisu przedmiotu zamówienia, stosuje nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV). Od 15 września 2008 r. obowiązuje słownik CPV wprowadzony Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r.
Kody CPV związane z usługami leśnymi:
77200000-2 Usługi leśnictwa
77210000-5 Usługi pozyskiwania drewna
77211000-2 Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna
77211100-3 Usługi cięcia drewna
77211200-4 Transport dłużyc na terenie lasów
772113 00-5 Usługi selekcji drzew
77211400-6 Usługi wycinania drzew
77211500-7 Usługi pielęgnacji drzew
77211600-8 Sadzenie drzew
77220000-8 Usługi impregnacji drewna
77230000-1 Usługi doraźne dotyczące leśnictwa
77231000-8 Usługi gospodarki leśnej
77231100-9 Usługi zarządzania zasobami leśnymi
77231200-0 Usługi zwalczania szkodników leśnych
77231300-1 Usługi administrowania lasami
77231400-2 Usługi oceny zasobów leśnych
77231500-3 Usługi monitorowania lub oceny lasu
77231600-4 Usługi zalesiania
77231700-5 Usługi rozszerzania lasów
77231800-6 Usługi zarządzania pielęgnacją lasów
77231900-7 Usługi sektorowego planowania lasów

Wspólny Słownik Zamówień (CPV 2008) znajduje się na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych www.uzp.gov.pl/na-skroty/wspolny-s142ownik-zamowien-cpv

5.4 O podziale przedmiotu zamówienia na części decyduje kierownik: zamawiającego. Podziału zamówienia na części zamawiający nie może dokonać w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. Przy podziale zamówienia na części należy uwzględnić zasadę równego traktowania wykonawców, zasady uczciwej konkurencji oraz bezstronności zamawiającego.

5.5 Podstawową częścią zamówienia jest leśnictwo ? wszystkie prace do wykonania przez podmioty zewnętrzne w danym leśnictwie. Nie powinno się ograniczać ilości leśnictw, na które wykonawca może składać ofertę. Wykonawca musi spełniać warunki udziału w postępowaniu dla każdej z części zamówienia, na którą składa ofertę. Uzasadniony jest również podział przedmiotu zamówienia na pakiety specjalistyczne np. maszynowe pozyskanie drewna, rozdrabnianie pozostałości pozrębowych, nasiębierna zrywka drewna mechaniczne przygotowanie gleby. O podziale przedmiotu zamówienia na części/pakiety decyduje kierownik zamawiającego.

5.6 Do opisu przedmiotu zamówienia na usługi leśne należy wykorzystywać raporty wspomagające zamówienia publiczne. Wydruki raportów opisujące przedmiot zamówienia należy dołączać jako załączniki do SIWZ.

5.7 Wskazówki Zespołu ds. wsparcia merytorycznego Hot-Line dotyczące podziału na pakiety (zadania) zamówienia na usługi leśne oraz pełnego wykorzystania raportów wspomagających zamówienia publiczne.
Raport ?Przygotowanie zamówienia publicznego" v. 2 (raporty v. 4.60) umożliwia wydruk poszczególnych dokumentów potrzebnych do SIWZ; m.in. opis przedmiotu zamówienia i formularz cenowy oferty, w wersji dla jednostek miary lub dla prac akordowych (godzinowo). Aby można było z tego raportu skorzystać, należy odpowiednio przygotować bazę danych. Polega to na przypisaniu odpowiednich numerów pakietów do czynności i materiałów na pozycjach planu dotyczących kosztów usług. Można wpisać ręcznie numer pakietu przy każdej czynności i materiale na pozycjach planu w module ?Planowanie", ale najwygodniej jest to zrobić w module ?Projektowanie", gdyż tylko tam istnieje funkcja automatycznego przypisywania pakietów wg zadanych kryteriów (do wybranych pozycji, czynności, typu planu itp.) Z modułu ?Projektowanie" pobierane są numery pakietów do punktu ?Umowy - zamówienia publiczne".

Schemat postępowania:
1. Sporządzenie planów? założenie pozycji dotyczących usług ZUL w module ?Projektowanie" (większość tych pozycji będzie importowana z rejestratora leśniczego i wymaga tylko uzupełnienia stawek).

2. Przypisanie numerów pakietów do czynności poprzez wykorzystanie funkcji 8-Pakiet.
Mamy tu do wyboru :
? T-Pakiet ? przypisanie lub zmiana pakietu na pozycjach z wybranym typem planu;
? G-Pakiet ? przypisanie lub zmiana pakietu na pozycjach z wybraną grupą czynności;
? C-Pakiet ? przypisanie lub zmiana pakietu na pozycjach z wybraną czynnością;
? W-Pakiet ? przypisanie lub zmiana pakietu na wybranych pozycjach (np. selekcja po adresie leśnym).
Poprzez kombinację w/w opcji można przypisać różne numery pakietów do wybranych czynności na jednej pozycji planu.

3. Przeniesienie pozycje planu z uzupełnionymi numerami pakietów do modułu ?Planowanie". Można to zrobić na trzy sposoby:
? poprzez wybranie funkcji C-Plan i przeniesienie wybranych uprzednio pozycji;
? poprzez wybranie funkcji Y-Plan i przeniesienie każdej pozycji osobno;
? poprzez utworzenie obowiązującego wariantu planu w module ?Optymalizacja" i wybranie funkcji D-Eksport do systemu planów.
Należy pamiętać, że ta ostatnia metoda służy do przeniesienia wszystkich pozycji ujętych w obowiązującym wariancie planu (całość kosztów dla nadleśnictwa na dany rok) i nie można jej wykorzystywać do przenoszenia pozycji tylko z wybranego typu planu.

4. Sporządzenie wydruków z raportu ?Zamówienia publiczne ? przygotowanie zamówienia" v.2 lub zapisanie raportu do Excela i samodzielne uporządkowanie danych do SIWZ.

5. Po przeprowadzeniu przetargu i ustaleniu realnych kosztów ? poprawienie danych (stawek) w module ?Projektowanie" i ponowne przeniesienie pozycji planu do modułu ?Planowanie".

6. Wprowadzenie danych o zawartych umowach w module ?Umowy ? zamówienia publ." Należy wypełnić zakładkę ?Pakiety" i ?Gr-czynn". Dane dotyczące grup czynności wpisuje się w obecnej wersji oprogramowania ręcznie.

7. Przy księgowaniu wykonanych zadań należy w module ?Finanse i Księgowość" wpisywać każdorazowo numer umowy w zespole księgowym.
Tak przygotowana baza pozwoli na uzyskanie danych w raporcie ?Rozliczenie zamówienia" ? z dokładnością do grup czynności lub czynności w grupach czynności. Raport umożliwia rozliczenie prac do poziomu umowy lub pakietu. Pomimo tego, że raport nie uwzględnia w rozliczeniu materiałów, to jednak rozlicza grodzenie nowych upraw dla grup czynności: O-GRODZN, B-GUPRAW, OREMIZG. Wymagane jest, aby przy rozliczaniu grodzeń wybrać dodatkowo na oknie wyboru raportu: Usługa ? materiał w grodzeniach nowych. Raport rozlicza również wykonanie użytków przygodnych. Wykonanie użytków przygodnych pobierane jest z dokumentów księgowych lub z systemu planu (w zależności od wybranej przez użytkownika opcji).

6. Wartość szacunkowa zamówienia
6.1 Kolejną czynnością jest określenie wartości szacunkowej przedmiotu zamówienia na podstawie Katalogów norm czasu dla prac leśnych wprowadzonych zarządzeniem Nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2003 (znak: OR-181-1/03),

6.2 Zamawiający ustala wartość szacunkową zamówienia z należytą starannością. Podstawą ustalenia wartości szacunkowej zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług (VAT).

6.3 Przy podziale usług leśnych na części wartością zamówienia jest suma wszystkich części zamówienia ? pakietów.

6.4 Zamawiający przy szacowaniu wartości zamówienia nie może zaniżać jego wartości.

6.5 Szacowanie wartości zamówienia na usługi nie może być dokonane wcześniej niż 3 miesiące przed wszczęciem postępowania.

6.6 Średni kurs złotego w stosunku do euro stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień wynosi obecnie 3,8771 PLN ?rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. Nr 241, poz. 1763).

6.7 Jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt. 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, przy ustalaniu wartości zamówienia uwzględnia się wartość zamówień uzupełniających.

7. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
7.1 Kolejną czynnością jest przygotowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) oraz projektu umowy ? należy zwrócić szczególną uwagę na określenie warunków udziału w postępowaniu (mogą być różne dla poszczególnych części zamówienia) oraz określenie dokumentów potwierdzających spełnienie postawionych warunków. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia powinna zawierać co najmniej informacje określone w art. 36 ustawy Pzp, należy unikać zbędnych wymagań bądź zapisów.

7.2 W sytuacji, gdy zamawiający wymaga od wykonawców realizacji usług zgodnie z obowiązującymi w PGL LP szczegółowymi uregulowaniami należy te przepisy wymienić w SIWZ. Jako podstawowe uregulowania można wymienić:
? ?Zasady hodowli lasu" ? wprowadzone zarządzeniem Nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 grudnia 2002 r.
(www.lp.gov.pl/media/biblioteka/hodowla/ZHL.pdf)
? ?Instrukcja ochrony lasu" ? wprowadzona zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 26 czerwca 2004 r. (www.lp.gov.pl/media/biblioteka/ochrona_Iasu/Instrukcja_Ochrony_Lasu.pdf )
? ?Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej" ? wprowadzona zarządzeniem Nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 lipca 1997 r.
? Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141),
? ?Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58, poz. 405),
? ?Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563),
? Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC ? http://www.fsc.pl

7.3 W SIWZ na usługi leśne nie powinno się ograniczać możliwości wykonania zamówienia z udziałem podwykonawców.

7.4 Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 144 zakazuje zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana postanowień umowy możliwa jest jedynie w przypadku, kiedy zamawiający przewidział możliwość takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ oraz określił warunki takiej zmiany.

7.5 W projekcie umowy zaleca się przewidzieć możliwość zmiany lokalizacji prac z zakresu gospodarki leśnej z uzasadnionych przyczyn.

7.6 Umowy wieloletnie powinny zawierać możliwość waloryzacji stawek (waloryzacja o wskaźnik inflacji określany przez GUS lub współczynnik paliwowy).

7.7 Projekt umowy powinien zawierać zapisy zgodne z art. 145 ustawy Pzp, dotyczące możliwości odstąpienia od umowy przez zamawiającego, w przypadku zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym.

7.8 W projekcie umowy należy zobowiązać wykonawcę do posiadania polisy OC na określoną kwotę przez cały czas obowiązywania umowy.

7.9 W projekcie umowy należy określić zasady użyczania wykonawcom maszyn, urządzeń oraz pomieszczeń nadleśnictwa (np. przy przetargach na prace szkółkarskie).

8. Ogłoszenie o zamówieniu
8.1 Zgodnie z art. 40 ustawy Pzp, zamawiający wszczyna postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zamieszczając ogłoszenie o zmówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej.

8.2 Projekt ogłoszenia należy przygotować zgodnie z wymaganymi wzorami.

8.3 W Biuletynie Zamówień Publicznych zamieszcza się ogłoszenia dotyczące usług leśnych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 133 000 euro. Należy korzystać ze wzorów ogłoszeń określonych w rozporządzeniu Prezesa rady Ministrów z dnia 5 czerwca 2007 r. w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 102, poz. 693)

8.4 Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich przekazuje się głoszenia dotyczące zamówień na usługi leśne, których wartość jest równa lub przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 133 000 euro ?rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz. U. Nr 241, poz. 1762).

8.5 Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich ogłoszenia przekazuje się zgodnie ze wzorami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1564/2005 z dnia 7 września 2005 r. ustanawiającym standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w ramach procedur udzielania zamówień publicznych zgodnie z dyrektywami 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. Urz. UE L257 z 1. 10. 2005).

8.6 Projekt ogłoszenia oraz SIWZ z projektem umowy powinien być sprawdzony przez radcę prawnego i zatwierdzony przez nadleśniczego.
8.7 Obowiązkiem Zamawiającego jest udostępnienie SIWZ na stronie internetowej od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych albo publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej do upływu terminu składania ofert.

9. Termin składania ofert
9.1 Przy zamówieniach, których wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, Zamawiający wyznacza termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia oferty, z tym że termin ten nie może być krótszy niż:
a. 7 dni ? dla dostaw i usług.
b. 20 dni ? dla robót budowlanych.

9.2 Jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 termin składania ofert nie może być krótszy niż:
a. 40 dni ? od dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich drogą elektroniczną ? zgodnie z formą i procedurami wskazanymi na stronie internetowej,
b. 47 dni ? od dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w inny sposób.

9.3 W przypadku zawarcia informacji o zamówieniu we wstępnym ogłoszeniu informacyjnym, dotyczącym zamówień planowanych w terminie 12 miesięcy, przekazanym lub zamieszczonym w profilu nabywcy co najmniej 52 dni przed dniem przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, zamawiający może wyznaczyć termin składania ofert nie krótszy niż:
a. 29 dni ? od dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich drogą elektroniczną ? zgodnie z formą i procedurami wskazanymi na strome internetowej,
b. 36 dni ? od dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w inny sposób.

9.4 Przy skracaniu terminu składania ofert (na mocy art. 5 ustawy Pzp) należy uwzględnić czas na publikację ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (DUUE) (co najmniej 5 dni) oraz termin na ewentualne protesty dotyczące treści ogłoszenia lub SIWZ (co najmniej 14 dni). Minimalny termin na składanie ofert powinien wynosić co najmniej 20 dni od przekazania ogłoszenia o zamówieniu drogą elektroniczną do DUUE.

10. Ocena i badanie ofert, poprawianie błędów, wybór najkorzystniejszej oferty
10.1 Zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający poprawia w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.

10.2 Niedopuszczalne jest poprawianie stawki podatku od towarów i usług (VAT). Zastosowanie niewłaściwej stawki podatku VAT należy traktować jako błąd w obliczeniu ceny.

10.3 Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, która zawiera błędy w obliczeniu ceny lub zachodzą inne przesłanki uregulowane w art. 89 ustawy Pzp.

10.4 Błędne wyliczenie kwoty podatku VAT, które jest wynikiem omyłki rachunkowej (np. błędnego iloczynu ceny netto i stawki podatku VAT) należy kwalifikować jako omyłkę rachunkową i dokonać jej poprawy zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy Pzp.

10.5 Zgodnie z art. 92 ust.1l ustawy Pzp ? zamawiający, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, zawiadamia wykonawców o:
a) wyborze najkorzystniejszej oferty,
b) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone,
c) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania.

10.6 Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy Pzp ? niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty ? zamawiający zamieszcza na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie informacje o wyborze oferty najkorzystniejszej, wraz z nazwą (firmą), siedzibą i adresem wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym
punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację.

11. Zawarcie umowy
11.1 Zgodnie z art. 94 ustawy Pzp ? zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż:
a) 10 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8,
b) 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8,
c) zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem w/w terminów, jeżeli w postępowaniu o udzielenia zamówienia została złożona tylko jedna oferta.

12. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
12.1 Zgodnie z art. 95 ustawy Pzp zamawiający niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego:
a) zamieszcza ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych, jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8,
b) przekazuje ogłoszenie o udzieleniu zamówienia Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.

13. Monitorowanie realizacji umów na usługi leśne
13.1 Ważnym elementem realizacji prac jest bieżące monitorowanie wykonania zawartych umów pod względem ilościowym i wartościowym z wykorzystaniem raportów wspierających zamówienia publiczne.

13.2 Umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (art. 140 ust. 3 ustawy Pzp).

13.3 Odpowiedzialność za przestrzeganie ustawy Pzp, zgodnie z art. 18, ciąży na kierowniku jednostki.

13.4 Umowy wieloletnie zawarte przed wejściem w życie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz.1058) często mają braki merytoryczne i formalne. Wskazane jest wypowiedzenie takich umów.
 

firmylesne.pl

P.s. Dziękujemy naszemu użytkownikowi za przesłanie wskazówek.

Komentarze (0)
Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodać komentarz.

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza.

© 2014 firmylesne.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i realizacja: DIFFERENCE